BMW R 1100 RS

BMW R 1100 RS

vyrobeno:
15. 11. 1993
koupeno:
10. 09. 2016 u Třeboně
najeto:
111 723 mil
původ:
britské ostrovy
výbava:
ABS, vyhřívané rukojeti, tři kufry, bez katalyzátoru

poslední záznam 

06.09.2016
inzerát

08.09.2016
prohlídka před nákupem a testovací jízda

10.09.2016
111 723 km
nákup

10.09.2016
111 979 km
první jízda v den koupě, domů, s první závadou - nevrací se páčka přední brzdy, zůstává viset pístek v pumpě

16.09.2016
první údržba, výměna olejů, filtrů a brzdové kapaliny

17.09.2016
Cosi cinkalo v levé hlavě. Matice ležela ve ventideklu, při utahování šteftu šel tento ven z karteru.
Sundat hlavu bylo snadné, déle bude trvat obnova šteftů výfukových svodů při skládání.

20.09.2016
Nelze dát helicoil vložku vytrženému štefu, neb ta už tam byla. Převrtáno na trubkovou Würth vložku.

21.09.2016
Mechanik motorových vozidel by měl bý tak trochu i chemik, aby si ulehčil práci a místo odvrtávání ocelového šroubu z hlníkového odlitku použil kyselinu dusičnou.

22.09.2016
112 759 km
motorový olej 20W-50 + filtr
svíčky Bosch FR6DDC

15.02.2017

01.03.2017
Za cenu jedné a půl hlavy celý motor, s údajným nájezdem 40k km, no nekupte to.
Proti současnému se 183k km je lehce zajetý.

26.03.2017
113 983 km
výměna motoru,
výměna oleje zadního převodu 75W-140

02.04.2017
nákup drobností: navigace Becker Mamba 4, nový akumulátor a vakuometry pro seřízení synchronizace válců

26.04.2017
114 600 km
prasklé lanko spojky, nahrazeno novým originálním

19.05.2017
zvedně motorku na centrální stojan a obě kola jsou na zemi, tak hledáš příčinu.

12.06.2017
116 196 km
přední pneu Pirelli Angel GT

22.06.2017
117 031 km
opět prasklé lanko spojky, opět nahrazeno novým originálním
předchozí lanko vydrželo pouhých 2431 mil (3912 km)

23.06.2017
117 085 km
olej motoru 10W-60,
olej převodovky 75W-140

25.06.2017
117 489 km
seřízení ventilů, výfukové vlevo měly větší vůli

06.07.2017
119 705 km
První drobná lapálie toho dne, praskla základna navigace a ta se občas vypínala. Chvála vynálzeci drc-pásek.
Druhá lapálie, opět prasklé lanko spojky, bylo vyměněné u chodníku v Burgasu za půlhodinku. Opět nahrazeno novým originálním, prasklé
předchozí lanko vydrželo tentokrát 2674 mil (4303 km)

09.07.2017
Cestou z Turecka už v Řecku něco tikalo v motoru a stále se to zesilovalo. Na parkovišti před hotelem v Albánii už nešlo otočit motorem při vytažených svíčkách a ve víku hlavy byly podezřelé artefakty.

10.07.2017
S půjčeným nářadím místního mechanika nalezena příčina - zadřené vahadlo, vydřené uložení zdvihátka ventilu a vydřená vačka.
Odpoledne "odskok" letadlem domů pro náhradní díly.

12.07.2017
120 862 km
Po odskoku domů letadlem vyměněno nejen zadřené vahadlo s čepem, ale též vydřená vačka a vymlácené zdvihátko za díly přivezené letadlem.

26.07.2017
122 975 km
vyměněny kabely ke svíčkám

01.08.2017
123 556 km
olej zadního převodu 75W-140
přetěsnění vypouštěcího šroubu

06.08.2017
seřízení vůle sacích ventilů L

09.08.2017
124 093 km
použitý komplet L vačka + vahadla + housing,
výměna oleje motoru 10W-60 + filtr MANN MW712
svíčky Bosch FR6DDC

17.08.2017
přední brzda se jeví zavzdušněná, má dlouhý krok,
vyměněny přední spodní brzdové hadice, rozhýbání předních brzdičů

29.08.2017
rozhýbání pístků předních brzdičů nepomáhá,
vyměněny pístky + těsnící kroužky za nové,
vyměněn přední světlomet za kontinentální

04.09.2017
126 645 km
výměna gufera zadního převodu u kola

14.10.2017
Dlouhé cesty po dálnicích, sjetý střed a ocelový kord je na světle.

16.10.2017
128 823 km
zadní Micheli Pilot Road 3

11.03.2018
nákup použité navigace Garmin 590 z ebay

01.04.2018
129 193 km
gufero hrušky zadního převodu,
ložiska telever na zadním konci kyvné vidlice,
vzduchový filtr MANN C1552,
přední brzdový kotouč P

25.04.2018
Nový kryt svíčky P válce, ztracen někde cestou

02.05.2018
132 697 km
olej 10W-60 Divinol,
filtr MANN MW712

09.05.2018
133 920 km
O-kroužek hrdla zátky oleje,
čištění drhnoucí rukojeti plynu

13.05.2018
134 357 km
nový L přední kotouč,
nová ložiska předního kola

14.05.2018
134 626 km
brzdové desky přední Brembo sintered

14.06.2018
Garmin má specifické vlastnosti a ovládání, odskok k Nomu S10 a navigaci iGo s motorkářským skinem.
Po první jídě v dešti šel telefon i sdržákem do šuplíku a na motorku se vrátil Garmin Zümo 590

28.06.2018
137 336 km
pneu Pirelli Angel GT

30.06.2018
137 380 km
Kontrola před odjezdem na dovolenou, nechybělo moc a dopadlo to zadrřením vahadla jako vloni - vyměněno vahadlo výfuku P hlavy i s čepem,
olej motoru Divinol 10W-60 + filtr Mann MW712,
svíčky Bosch FR6DDC,

12.07.2018
139 864 km
Při řazení před železničním přejezdem ve spojce podivně křuslo, čtvrté lanko preventivně vyměněno v rekordním čase 22 minut kdesi v polích v Chorvatsku. Třetí vydrželo 32 tisíc km a kousek

23.07.2018
Výjimečné drobné cuknutí na trojku zesílilo a objevovalo se čím dál častěji. Převodoka serie DAF je M94, serie postižené závadou vyskakování rychlostí.

11.08.2018
143 366 km
olej 10W-50 Total Quartz, filtr MW712

27.08.2018
145 469 km
výměna páčky spojky za novou originální

03.09.2018
Výměna brzdových desek 5 minut po dvanácté.

21.09.2018
146 292 km
pneu Pirelli Angel GT,
výměna pravé nohy přední vidlice

26.09.2018
146 519 km
výměna levé nohy přední vidlice
výměna hřídele předního kola

19.10.2018
149 995 km
olej 10W-60 Valvoline VR1 + filtr MW712

23.03.2019
gufera předních vidlí,
v jedné nová futra,
přední brzdové desky EBC,
PP kotouč po reklamaci,
manžeta kulového čepu spodního mostu přední vidlice

29.03.2019

06.04.2019
151 697 km
občas nepoběhne aktivace ABS, umřelo hlavní relé

03.05.2019
153 649 km
výměna manžety kulového čepu horních brýlí přední vidlice

16.06.2019
Před extrakcí a rozložením převodovky koupíš další motorku a té se protočí lamela na vstupní hřídeli převodovky.

18.06.2019
Omačkání čelních ozubů, příčina vypadávání trojky, není snadné rozumně nafotit.

23.06.2019
154 150 km
olej převodovky + převodu