Carrera digital je výborný systém herní zábavy, možnost změnit dráhu a nutnost "tankovat" dodává závodění jiný rozměr zážitků, ve spojení se systémem řízení např. HSSRMS ze Slot Car Illustrated, nemá daleko od reálného okruhového sportu, jen je to v menším a doma "na stole".
V zápalu boje na výhybkách dochází ke kolizím, auta vypadávají z dráhy a často, zejména v domácím prostředí, chybí pomocné ruce asistentů-nasazovačů.
Toto vyřešili chytré hlavy přede mnou, níže uvedené řešení je úpravou řešení z freeslotter.de
které čerpá z ještě staršího řešení.
DPS (deska plošného spoje) je navržena pro jednoduchou domácí výrobu bez leptání, pouhým dělením ploch, buď rytím a nebo naříznutím malou modelářskou ruční kotoučovou bruskou.
Podklady pro výrobu ACS odbočky vlevo.
DPS je navržena v rastru 1,27 mm, až jednu výjimku jsou vývody vzdáleny 2,54 mm nebo více.
Podklady pro výrobu ACS odbočky vpravo
Antikolizní systém je možno vytvořit i pro výjezd z PSL, jen je to o něco složitější, je třeba zasáhnout ne do ovládání výhybky ale do ovládání aut.
Inspirace je opět na www.freeslotter.de, avšak narozdíl od jejich řešení povedlo se mi vše vměstnat pod dráhu a není třeba mít vedle dráhy externí relé-box.
Blokové schema je o něco složitější, je třeba odpojit nejen snímací fotočlen pro odbočení do PSL ale též část napájecí kolejnice v PSL pro zamezení výjezdu stojícího vozu. Mezi detekční díl pro vjezd a odpojovací díl pro blokování výjezdu je vložen 1k2 odpor zajišťující datový průchod pro případný SafetyCar zaparkovaný v PSL. Bez tohoto odporu při každém průjezdu auta po dráze sousedící s PSL by docházelo k odpojení napájení SafetyCaru a po jeho obnovení SafetyCar o několik centimetrů popojede, po několik apopojetích vyjel by z PSL samovolně na trať. V blokovém schematu je vidět též přepojení napájení snímače PSL, které by při napájení z detekční zóny způsobovalo nezavíraní vjezdu do PSL.
Původní schmema je modifikováno tak, aby relé se vešlo pod dráhu a zároveň nebylo třeba externího napájení pro spínací cívku relé.
Napětí v dráze je sice konstatních 14,8 V, ale je do něj namodulováno řízení aut a výhybek, relé kmitalo a proto je doplněna dioda v závěrném směru
na kontaktech ovládací cívky relé, kondenzátor pro vyhlazení napájení ovládací cívky a dioda oddělující náboj kondenzátoru zpět do systému dráhy.