Šumava Ring 2017

Bez velkých příprav, výjezd inspirovaný Pepou Sršněm.

den -4, sobota

V průběhu jiného srazu se domlouváme s parťákem na možném výjezdu na Šumava Ring, rosničky předpovídají teplé a suché počasí až do pátku následujícího týdne. Slibuji poslat mapu trasy, další postup plánujeme domluvit v pondělí či úterý.

den -3, neděle

Na srazu předchozího dne nás překvapil silný déšť, než kolona odbočila k nejbližší čerpací stanici tak mi promokly kalhoty na stehnech skrz. Byly to obyčejné kevlarové jeans, nebylo divu. Nevěříc zcela předpovědi počasí na nascházející týden a vzpomenuv si na akční 50% slevu v Bikers Crown na nepromokavé jeans Trilobite Agnox, zapínám notebook, vyhledám nejbližší prodejnu, ve které mají skladem mou velikost a odpoledne již jsou novou součástí mé výstroje Agnox 1666 se žlutými švy.

den -2, pondělí

Počátkem měsíce srpna absolvovaná pravidelná STK s motocyklem, poprvé od koupě, skočila se závadou B s platností na měsíc. Motorka je v seriovém stavu, tak proč na "spřátelenou" a ne kamkoli? Chybné rozhodnutí, technik odhalil světlomet pro LHD, motorka dovezená z UK. Dali mi to na měsíc, při předávání protokolu se úředník ptal: "Proč máte motorku z Ukrajiny?". Nechápavě na něj civím, on dodá: "Dovoz UK, to je Ukrajina." :-) Původně bylo v plánu vyrobit custom žárovku s paticí pootočenou o 15° aby "kreslila" správně, ale v pondělí "koupený" šutřík od nákladního auta jedoucího přede mnou vyřešil tyto úvahy prasklinou na skle světlometu. Krátké hledání na www.ebay-kleinanzeigen.de dalo výsledek, ve výborné kondici světlomet z 1150 RT v Cottbusu za 70€, což je i po započtení dopravy výrazně lepší cena než 9 299 Kč za nový originál u autorizovaného překupníka BMW. Několik emailů s prodávajícím, vyzvednutí je domluveno na následující den v podvečer.

den -1, úterý

Parťák nezvedá telefon, má od pondělka dovolenou, píšu SMS s dotazem o plánech na zítřek. Odpoledne dne domluvy vyrážím směr Cottbus, cestou přichází SMS od parťáka, nepojede, musí prý přiložit ruku k dílu u nich na domě. Nu což, balkánská jízda byla solo, proč ne šumavský okruh. Před sedmou parkuji u chodníku v Cottbusu, píšu SMS, za chvilku přijde Germán se světlometem v luxusním stavu, provedeme směnu a vyrážím zpět k domovu. Cesta příjemně ubíhá, ... až před půlnocí, domů zbývá dvacítka kilometrů, v kopci na dálnici podivný zvuk z předku auta, kontrolka dobíjení svítí, řízení ztuhne stejně jako můj úsměv. Štěstí v neštěstí je čerpací stanice na kopci, dojíždím s teploměrem v červeném a s louží nemrzky pod autem po zastavení. Ani se nedívám pod kapotu, beru brašnu s notebookem a začnu škemrat u tankujících o transport na odbočku k domovu. Na třetí pokus to vyjde, vysedám od ochotného brňáka z auta u další čerpačky, dám si dvacetiminutovou procházku lesem a lukami, v půl druhé jsem v posteli.

den 1. středa, 278 km

Ráno místo odjezdu řeším nepojízdné auto stojící na čerpačce přes dvacet kilometrů vzdálené. Domlouvám s bratrem odvoz z domova pro auto, v mezičase jedu s motorkou pro nový řemen, nahodím na auto a doleji destilku, beru z auta světlomet a jedu jej domů vyměnit. Čekám na odvoz, bratrova pracovní porada se táhne, nicméně dočkám se a odjíždím autem domů. Dálnice stojí kvůli nehodě, když se daří tak se daří. Vyjíždím na cestu až po 15. hodině, měním plán a místo jižního šumavského okruhu kolem Lipna projedu jen polovinu od Vyššího Brodu do Lenory a před setměním se ubytovávám v pensionu v Lenoře.

den 2. čtvrtek, 434 km

Slunné ráno slibuje pěkný den, po snídani vyrážím na cestu. Z Lenory na sever přes Modravu do Železné Rudy. Objížďka kousek za Lenorou mě vyžene skoro k Vimperku, odkud se vracím do Borové Lady. Už od středy v duchu chválím jihočeské silničáře, kéž by stejně kvalitní povrch silnic byl v celém Česku. Přes Kvildu a Modravu do Železné Rudy, v německém Arrachu naberu 102 oktanů u Aralu a otáčím k jihu. Severní část je sice zatáčkově příjemná, avšak víceméně lesem bez rozhledů a bez panoramat. Mírné zdržení objížďkou mezi Mauthem a Philipsreutem, a za chvilku přejíždím do Rakouska. Lepší asfalt než v Německu, nádherné výhledy do krajiny a už jsem zpět v tuzemsku. Trasu z Vyššího Brodu znám ze včerejška, blíží se dešťová přeháňka, kterou hodlám přečkat v restauraci a spojit příjemné s užitečným. Rybí restaurace u Hůrky byla dobrá volba, jídlo chutné, deštník nad stolem velký, po suché silnici jedu nocovat opět do Lenory.
Za celý nebyla ani jedna památeční fotografie do alba, času je dost a tak zajíždím mimo trasu ke Schwarzenberskému kanálu.

den 3. pátek, 227 km

Předpověď počasí vyšla :-( Od noci drobně prší bez výhledu na přestávku. Po vydatné snídani oblékám čerstvě zakoupené nepromokavé Trilobit kalhoty, nepromokavé kecky TCX Street ACE WP. Nepromok kombinézu s sebou nemám, zůstal doma i lepšími rukavicemi, takže navlékám koženou bundu a "okolokomínové" letní rukavice, zapínám griffheizung a vydávám se do deště občas přerušeného mrholením, beztak jedu celou cestu ve vodní tříšti od aut jedoucích přede mnou. STK končí v neděli a tak v rámci testu kalhot jedu přes Prahu na STK - opakovačka prošla na výtečnou a mohu pokračovat domů. 30 km za Prahou cítím mokro na levém stehně, vodotěsný zip větrací kapsy přestává plnit funkci, občas propustí kapku. Doma hodnotím stav:
V botách sucho, taffeta na spodku nohavic fungovala a nenateklo do nich vrchem.
V kalhotách sucho, až na výše zmíněných několik kapek na levém stehně.
Hrudník v suchu, kapotáž odklonila vodu jinam.
Od ramen dolů mokré ruce, letní "ceferacer" rukavice by se daly ždímat.
Ve vyklápěcí přilbě Lazer Monaco mokré lícnice a límec, nad 100 km/h občas prošla kapka až dovnitř.

závěr

Výlet byl prima, i když s poslední den s deštěm. Příště nezapomenu vzít s sebou nepromokavou bundu a rukavice, v kufrech na 2-3 dny je místa dostatek :-)




barvy v mapě: modrá = plán, červená = realita